Monday, June 9, 2008

When I was a kid ......

...there were things I wanted.

Like a different name. And of course I pondered my dream job. Hmmm ... what woud I do ... and what would I change my name to? I wonder why it never occurred to me to dream of not working? I don't know ... damn puritan work ethic, I guess.

Anyhow, at one point I made a list of jobs and names that I wanted, then gave it to my parents. Here's what I remember from my list:

Names
  • Barbara (yep, believe it or not I knew at an early age that I wanted to be a Babs)
  • Linda
  • Joanna (not sure what I was thinking there ... sorry anybody named Joanna. I like the name, but it's not one of childhood dreams)
  • Christine
  • Nicole

Job List
  • Gas station worker (They always pulled out a big wad of cash, so I was convinced this would be a good move.)
  • Nurse (um, what was I thinking? Can you picture me giving a needle? HELL NO!!!)
  • Wild World of Sports (Yep, this appeared on my list ... just like this. I'm not sure what I thought my job would be, but I was gonna be the "Wild World of Sports." I'm the most un-athletic person ever, so this makes no sense.)
  • Singer (this is still on my list)
  • Actress (so is this)

What did you want to be named? And what jobs did you want to do?

5 comments:

Los said...

I don't think I wanted a different first name ... I hated my middle name - Reiner.

I don't think I had these visions of what I wanted to be .... I can tell you that I love the Monkees tv show, and Captain Noah ... So, probably wanted to either be a Captain or Peter Tork.

schue said...

OMG - I wanted the name Linda, too. I wanted to be a florist, still do kinda, but then I realized i'd have to deal with bitchy brides.

Sandi said...

I can't remember what I wanted my name to be. I remember not liking mine, though.

I wanted to be a lawyer. Pretty funny considering how little I think of lawyers now.

I also wanted be a journalist.

It never occurred to me not to work either.

Kelly said...

I had a firts and last name picked out.

Judy Ryan.

And I wanted to be a vet.

I guess I was in touch with my inner lesbian when I was a child.

Good thing I grew out of that.

I do plan to use the pseudonym Judy Ryan in any future felonies (planned or unplanned).

Baroness von Bloggenschtern said...

Well, I can't give away What I Want(ed) to be, as that's my post topic in a couple of days - do drop by, dahling.

As for names, there was a girl in junior high who looked like a long-haired angel, and even had a name like one - Emma. Loved it.

Also, for some inexplicable reason,
Chloe.